Wednesday, January 25, 2012

buku ohh buku -,-

hye blog ! entry kedua untuk hari nih. baru balik dari berjalan sehari suntuk dengan cikgu, nisha, wanie and ira. orang kata, penat tapi puas right ?tapi aku kata, penat tapi tak puas. sebab ? sebab tak dapat ape yang aku nak. lets me story. nak baca, baca je okay. taknak baca sudahh. dipersilakan dengan segala hormatnya menekan butang 'x' yang terpampang dekat lappy korang tuh. :)

first, pergi Carrefour Wangsa Maju. mission ? saja menghabiskan masa sementara tunggu pukul 1.45 pm sebab movie start pukul 1.45. lepas beli MCD, terus gerak ke destinasi yang seterusnya. :)

second, pergi Wangsa Walk. tempat biasa cikgu bawak kitorang tengok movie. Bujang Terlajak. ya, tu lahh title movie yang kami tengok tadi. setelah penat berusaha menyorokkan barang seludup yang dibeli di Carrefour tadi untuk dibawa masuk ke panggung wayang, kitorang ponn gerak lahh ke panggung wayang tersebut. ambik tiket, terus masuk dengan muka yang tidak bersalah masing masing kerana membawa barang seludup. coppp ! ape barang seludup tuh ? okay, act MCD yang kitorang beli tadi. tak senonoh bukan ? tak kisah lahh. peraturan dibuat untuk dilanggari, bukan untuk dipatuhi. HAHA ! :D

third, habis movie, gerak pergi JJ Wangsa Maju pulak. haihhh, habis satu Wangsa Maju kami pusing. mission ? pergi MPH. mau tebus baucar meyhh. alaaa, baucar yang 1 Malaysia tuhh. yang RM200 tuh. cehhh, takyah bangga sangat okay.
aku tak ambik ape ape ponn sebab buku yang aku cari tuh tak de. k, fine. cikgu ajak cari tempat lain pulak.

then, pergi Selayang Mall pulak. kat situ ade Popular. tapi, hampehhh. buku yang aku cari tuh ponn takde jual kat situ. memang buku STPM takde jual kat kedai tuh. haiyyaa, tukar lahh nama kedai tuh drpd Popular kpd Tak Popular. HAHA ! baru padan.

next destination, pergi Pustaka Rawang. tu last. kalau takde jugak, lantak kau lahh. HAHA ! okay, dekat situ baru lahh aku tebus baucar aku buat pertama kalinya. tapi, bukan buku yang aku cari tu okay. buku yang aku cari tuh still takde dekat situ. haihhh, susah jugak jadi budak F6 nih kann ? buku limited wey. kat situ aku beli dictionary, test pad, pen, highlight, liquid and ade lahh beberapa benda yang merepek repek aku hambik semata mata nak cukupkan RM50.

hihhh, mana mau cari itu buku ha ? buku Pengajian Perniagaan 1, karya Abdul Hamid if tak silap. sape sape yang jumpa buku tuh, inform kat aku k. please, please, please. i really need it. TQ. :)

# kalau baucar tuh ada lebih nanti, aku nak beli novel. geram je tengok novel novel tuh tadi. tak kira. aku nak hambik jugak novel tuhh. satu ponn jadi lahh. HAHA. okay lahh, nak makan. lapar. thanks for reading. k, bye ! :D

No comments:

Post a Comment